Grajewo: Rozwój oferty turystycznej Miasta Grajewo poprzez inwestycje w budowę infrastruktury turystyczno-rekreacyjno-sportowej.
Numer ogłoszenia: 393120 - 2013; data zamieszczenia: 27.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Grajewo , ul. Strażacka 6A, 19-200 Grajewo, woj. podlaskie, tel. 86 273 0 800, faks 86 273 0 803.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozwój oferty turystycznej Miasta Grajewo poprzez inwestycje w budowę infrastruktury turystyczno-rekreacyjno-sportowej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia. Zamówienie pn : Rozwój oferty turystycznej Miasta Grajewo poprzez inwestycje w budowę infrastruktury turystyczno -rekreacyjno -sportowej polega na: budowie krytego basenu wraz zapleczem SPA (pomieszczenia do masażu, grota solna, zespół saun) i budowie Muzeum Mleka, prezentującego ekspozycję dotyczącą historii i tradycji związanych z podlaskim przemysłem mleczarskim . Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem : I. Kryty basen o kubaturze 9630,6 m3, powierzchni zabudowy 1585,26 m2, powierzchni całkowitej 2987,56 m2 oraz powierzchni użytkowej 2144,84 m2 . Zakres robót obejmuje następujące elementy: 1) stan surowy budynku (tj. roboty ziemne ,fundamenty i ściany oporowe, izolacje stanu zerowego, elementy konstrukcyjne żelbetowe, roboty murowe, konstrukcja dachu), 2) roboty wykończeniowe budynku (tj. pokrycie dachu, roboty wykończeniowe kondygnacji technicznej, ścianki działowe, roboty murowe, tynki i okładziny wewnętrzne, malowanie wewnętrzne, stolarka wewnętrzna, stolarka zewnętrzna, elementy ślusarskie, elewacja, różne elementy zewnętrzne), 3) elementy wewnętrzne budynku basenu (tj. zbiorniki przelewowe, fundamenty pod centrale wentylacyjne, konstrukcja niecki basenu), 4) zbiornik popłuczyn (tj. roboty ziemne, konstrukcja komory technologicznej, izolacje i wyposażenie), 5)instalacje elektryczne (tj. instalacje elektryczne wewnętrzne, instalacje elektryczne zewnętrzne, instalacja odgromowa, instalacja włamania i napadu, system obsługi klienta, system nagłośnienia, system sygnalizacji pożarowej, kanalizacja teletechniczna, instalacje słaboprądowe - log, cctv, tablice informacyjne), 6)instalacje sanitarne (tj. instalacja wodociągowa, kanalizacja sanitarna, kanalizacja technologiczna), 7)technologia basenowa (tj. basen sportowy - urządzenia, basen sportowy - armatura i rurociągi, basen rekreacyjny - armatura i urządzenia, wanna SPA - urządzenia i rurociągi), 8)instalacja wentylacji i instalacja klimatyzacji, 9)instalacja c.o. i c.t. (tj. instalacja centralnego ogrzewania i instalacja ciepła technologicznego na potrzeby technologii basenowej, węzeł cieplny) 10)przyłącze wodociągowe i kanalizacji sanitarnej, 11)przyłącze kanalizacji deszczowej, 12)przyłącze cieplne, 13)urządzenie terenu (tj. roboty drogowe, obiekty małej architektury), 14)wyposażenie pomieszczeń basenu krytego - zgodnie z załącznikiem nr 6 niniejszej SIWZ - UWAGA: W związku z podziałem budowy basenu na etapy, zamówienie obejmuje wyłącznie elementy wyposażenia oraz roboty z nimi związane oznaczone jako etap I. zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, opracowaną przez firmę Ptaszyński-Rubin ARCHITEKCI z siedzibą 15-137 Białystok ul.Białówny 9m6 - dokumentacja projektowa basenu krytego w Grajewie. II. Muzeum Mleka o kubaturze 9124m3, powierzchni zabudowy 876,24 m2 oraz powierzchni użytkowej 1231,42 m2, Realizacja obejmuje następujące elementy robót: 1) stan surowy budynku (tj. roboty ziemne ,fundamenty i ściany oporowe, izolacje stanu zerowego, elementy konstrukcyjne żelbetowe, roboty murowe, konstrukcja dachu), 2) roboty wykończeniowe budynku (tj. pokrycie dachu, roboty wykończeniowe kondygnacji technicznej, ścianki działowe, roboty murowe, tynki i okładziny wewnętrzne, malowanie wewnętrzne, stolarka wewnętrzna, stolarka zewnętrzna, elementy ślusarskie, elewacja, różne elementy zewnętrzne), 3)instalacje elektryczne (tj. instalacje elektryczne wewnętrzne, instalacje elektryczne zewnętrzne, instalacja odgromowa, instalacja alarmowa, system sygnalizacji pożarowej, oświetlenie zewnętrzne budynku i terenu), 4)instalacje sanitarne (tj. instalacja wodociągowa, kanalizacja sanitarna, wentylacja i klimatyzacja, centralne ogrzewanie, węzeł cieplny), 5)zagospodarowanie terenu (tj. roboty drogowe, obiekty małej architektury), 6) przyłącza infrastruktury technicznej zewnętrznej (tj. wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, cieplne, elektryczne ), zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, opracowaną przez Biuro Obsługi Inwestycji Arkadiusz Papadopulos z siedzibą 19-400 Olecko ul.Gołdapska 22 lok.15 - dokumentacja projektowa Muzeum Mleka w Grajewie...
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.20.00-6, 45.21.22.12-5, 45.21.23.13-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 300.000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzeniem posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia będzie wykazanie się przez wykonawcę zrealizowaniem, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowym ukończeniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na wykonaniu 2 budynków o kubaturze min. 7000m3 każdy. Ocena spełnienia ww warunku dokonana będzie w oparciu o dane i informacje zawarte w przedłożonych w ofercie dokumentach .
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzeniem dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie wykazanie się przez wykonawcę dysponowania osobami, które posiadają doświadczenie, kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne do pełnienia funkcji: kierownika budowy oraz 3 kierowników robót. Osoby proponowane do pełnienia funkcji kierownika budowy i kierowników robót powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, przy czym: kierownik budowy - powinien posiadać uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy. Kierownicy robót - powinni posiadać uprawnienia odpowiednio w specjalności: a) drogowej bez ograniczeń i min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót, b)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz min 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz min. 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót. Ocena spełnienia ww warunku dokonana będzie w oparciu o dane i informacje zawarte w przedłożonych w ofercie dokumentach .
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzeniem wymaganej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia będzie: a) wykazanie się dobrą sytuacją finansową, określoną jako posiadanie zdolności kredytowej lub posiadanie środków finansowych w wysokości 3.000.000,00 PLN (trzy miliony złotych), b) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 2.000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych). Ocena spełnienia ww warunku dokonana będzie w oparciu o dane i informacje zawarte w przedłożonych w ofercie dokumentach .
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są przedłożyć wraz z ofertą pełnomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do ich reprezentowania w postępowaniu (art.23 ustawy). 2.W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W szczególności winien przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następujących okolicznościach: 1) zmiana terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w następujących przypadkach: a) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja uniemożliwia wykonanie zamówienia podstawowego w terminie umownym, b) koniecznością usunięcia błędów w dokumentacji projektowej ujawnionych w trakcie realizacji inwestycji oraz związaną z tym koniecznością przeprojektowania dokumentacji projektowej w tym zakresie, w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, c) wstrzymania realizacji robót przez właściwe organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu, d) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną , e) działania siły wyższej. We wszystkich przypadkach określonych w punktach od lit. a do e, termin wykonania przedmiotu zamówienia może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania okoliczności. Powyższe musi być udokumentowane stosownymi protokołami z udziałem Inspektora Nadzoru. 2) zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT o kwotę wynikającą ze zmiany stawki tego podatku 2. Okoliczności przewidziane w ust.1 pkt.1, dopuszczające zmianę umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego, a nie jego obowiązek.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:bip.um.grajewo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Grajewo 19-200 Grajewo ul.Strażacka 6A, pok. nr 11..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Grajewo 19-200 Grajewo ul.Strażacka 6A pok.21..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja będzie realizowana przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013...
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie